Prof. Gelissensingel 20
5912 JX Venlo
Bij niet urgente vragen
"Moet ik naar de dokter?"
De praktijk is iedere werkdag geopend van 08.00 uur tot 17.00 uur en telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:
08.00 uur – 12.00 uur,
14.00 uur – 17.00 uur.
Voor spoedgevallen kunt u tussen 08.00 en 17.00 uur altijd bellen en direct kiezen voor keuze optie 1.
Het spreekuur is uitsluitend volgens afspraak. Afspraken worden ’s morgens telefonisch gemaakt tussen 08.00 en 12.00 uur.
Voor spoedgevallen kunt u tussen 08.00 en 17.00 uur te allen tijde bellen en direct kiezen voor keuze optie 1.
Voor een consult wordt 15 minuten gereserveerd. Wanneer u langer dan 15 minuten nodig denkt te hebben, kunt u dit aangeven bij de assistente. Indien mogelijk en in overleg met de huisarts zal zij meer tijd voor u reserveren.
De assistente zal vragen naar de reden van uw komst, dit ter verbetering van de tijdsplanning en indeling naar ernst.
Belt u s.v.p. tijdig indien een eerder gemaakte afspraak niet door kan gaan.
Als u uw afspraak wilt annuleren, kunt u bellen naar 077-3212121 en optie 3 kiezen. Let op: via deze lijn is het niet mogelijk om een afspraak te verzetten of een nieuwe afspraak in te plannen. Voor het wijzigen of opnieuw plannen van een afspraak kunt u contact opnemen met de assistente via de reguliere telefoonlijn.
Het is mogelijk dat bepaalde vragen door de huisarts ook telefonisch kunnen worden afgehandeld. Bij Huisartsen Cohesie Groenveld hanteren wij het telefonisch spreekuur:
Neem contact op met de praktijk via telefoonnummer 077- 321 21 21 en geef duidelijk aan wat de hulpvraag is. De assistente kan inschatten of een telefonisch consult op dat moment voor u de beste oplossing is. De huisarts zal u op de afgesproken datum tussen 11.00 en 13.00 uur terugbellen.
Huisbezoeken zijn bedoeld voor patiënten die niet naar de praktijk kunnen komen. Voor spoedgevallen wordt natuurlijk een uitzondering gemaakt.
De assistente zal altijd vragen naar de reden van het huisbezoek. De huisarts kan hiermee rekening houden bij de planning van de visiteronde.
Een consult op de praktijk heeft altijd de voorkeur i.v.m. de onderzoeks- en behandelmogelijkheden die er zijn.
De doktersassistentes voeren dagelijks spreekuur. U kunt hier terecht voor o.a. bloeddrukmetingen, oren uitspuiten, injecties, hechtingen verwijderen en het controleren van de urine op een mogelijke infectie.
Let op: U dient hiervoor vooraf telefonisch een afspraak te maken.
De praktijkondersteuner ondersteunt de huisarts bij het begeleiden van patiënten met chronische aandoeningen zoals diabetes, longziekten, of hart- en vaatziekten.
Indien nodig zal de huisarts u verwijzen.
De zorg voor kwetsbare ouderen of voor mensen met chronische ziekten wordt georganiseerd door middel van een zorgprogramma. Indien u hiervoor in aanmerking komt, bespreekt uw huisarts of praktijkondersteuner de mogelijkheden met u. Klik hier voor meer uitleg over de zorgprogramma’s.
Voor spoedgevallen kunt u tussen 08.00 en 17.00 uur ten alle tijden bellen en direct kiezen voor keuze optie 1.
Huisartsenspoedpost
Alle huisartsen in de regio Noord-Limburg werken buiten kantooruren in extra diensten samen op de huisartsenspoedpost in Venlo.
De huisartsenspoedpost is uitsluitend bedoeld voor spoedgevallen ’s avonds, ’s nachts, in het weekend of tijdens feestdagen. In alle andere gevallen kunt u de volgende werkdag terecht bij uw eigen huisarts.
Voor uitgebreide informatie over de huisartsenspoedpost, klik hier. U leest hier waar de huisartsenspoedpost wel of juist niet voor bedoeld is en hoe de huisartsenspoedpost werkt.
Openingstijden
De huisartsenspoedpost is bereikbaar en geopend:
Buiten deze tijden kunt u terecht bij uw eigen huisartsenpraktijk.
Afspraken
Het is belangrijk dat u de huisartsenspoedpost alleen belt als uw klacht spoed is. Om dit uit te zoeken adviseren wij u om de vragenlijst van ‘Moet ik naar de dokter ’in te vullen, klik hier. Binnen 1 minuut kunt u zelf beoordelen of uw klacht spoed is. Het kan zijn dat uw klacht geen spoed is en dat u het advies krijgt uw eigen huisarts tijdens kantooruren te bellen. In bepaalde gevallen krijgt u een advies over wat u zelf kunt doen om uw klachten te verminderen. Als uw klacht spoed is, dan is het belangrijk dat u altijd eerst belt, en niet zonder afspraak naar de huisartsenspoedpost komt.
LET OP! Houd bij elk contact met de huisartsenspoedpost bij de hand: uw identiteitsbewijs met daarop uw BSN, uw verzekeringspasje en een actueel overzicht van de medicijnen die u gebruikt.
Adres huisartsenspoedpost
Spoedpost Noord Limburg
Professor Gelissensingel 20
5912 JX Venlo
Om uw dossier te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig.
Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.
Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Om een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
– Actueel medicatieoverzicht
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.