Prof. Gelissensingel 20
5912 JX Venlo

Bij niet urgente vragen
"Moet ik naar de dokter?"

Praktische Informatie

Praktische Informatie

Huisartsenpraktijk Cohesie Groenveld
Professor Gelissensingel 20
5912 JX Venlo
077 321 21 21
e-mail: groenveld@cohesie.org

De praktijk is bereikbaar via de hoofdingang van Huisartsenspoedpost Noord-Limburg. Wanneer u een afspraak heeft, kunt u zich melden bij de balie van Cohesie Groenveld in de centrale hal.

Plan en bekijk uw route via Google maps.

Wij vragen u vriendelijk om zoveel mogelijk met de fiets of het openbaar vervoer naar de praktijk te komen. Er is zeer beperkte betaalde parkeergelegenheid aan de zijkant van het gebouw van de Huisartsenspoedpost. De fietsenstalling vindt u ook aan de zijkant.

Busverbinding
Vanuit Station Venlo rijden de volgende lijnen routes die langs huisartsenpraktijk Cohesie Groenveld komen: Bus
buslijn: 6672 en 77 (bushalte Tegelseweg).
Plan hier uw route.

Korter dan 20 minuten parkeren is gratis
Wanneer u korter dan 20 minuten parkeert, is dat gratis. Dat is handig als u bijvoorbeeld iemand wilt brengen of ophalen. U hoeft in dat geval niet met uw parkeerticket langs de betaalautomaat te gaan. U kunt uw ticket in de automaat bij de slagboom invoeren en het parkeerterrein verlaten.

Betaald parkeren 
De parkeerkosten zijn € 0,38 per 10 minuten. Het maximale dagtarief is € 9,-. Het dagtarief geldt alleen als u de auto langer dan 4u en 10 minuten laat staan (en dus niet bij tussentijds gaan en komen).

De betaalautomaat kunt u vinden op de parkeerplaats, aan de buitenzijde van het gebouw. U kunt betalen met de PIN of contant.

Dependance
De dependance aan de Maagdenbergweg blijft geopend. Heeft u hier een afspraak met één van de praktijkondersteuners? Deze gaat gewoon door en ook vervolgafspraken met de praktijkondersteuners blijven hier plaatsvinden.

Vervolgafspraken met praktijkondersteuners die nog gepland moeten worden, kunnen mogelijk plaatsvinden op locatie Professor Gelissensingel.

Herhaalmedicatie kunt u op twee manieren aanvragen:

1. via het patiëntenportaal of
2. via de herhaalreceptenlijn op 077-3212121 , optie 2

Recepten die op werkdagen voor 12.00 uur besteld zijn liggen 2 werkdagen later vanaf 11.00 uur voor u klaar.

Volgens de wet wordt iedereen van 16 jaar als volwassene beschouwd. Dit betekent dat alleen de patiënt zelf de uitslagen kan opvragen. In het kader van de privacywetgeving verstrekken wij geen medische informatie of uitslagen aan ouders of wettelijke vertegenwoordigers.

Online
U kunt op elk gewenst moment bepaalde gegevens inzien uit het eigen medisch dossier. Om de uitslag van bijvoorbeeld uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. Prikresultaten worden 14 dagen na afname zichtbaar.

Telefonisch
Voor het opvragen van uitslagen van bloedonderzoek of andere onderzoeken in het ziekenhuis welke door de huisarts zijn aangevraagd mag u telefonisch contact opnemen met de assistente. Als de huisarts uw uitslagen gezien heeft, schrijft deze het behandelplan in uw dossier; de assistente kan dit dan direct doorgeven aan u.

Soms zijn de uitslagen nog niet beoordeeld en zal de assistente eerst moeten overleggen met de huisarts.

Om uw privacy te beschermen verzoeken wij u vriendelijk níet naar de balie van de huisartsenpraktijk te komen voor het opvragen van uitslagen. Hiervoor kunt u beter telefonisch contact opnemen. De doktersassistente kan u dan rustig te woord staan. Dit voorkomt tevens ongemakkelijke situaties aan de balie met wachtenden achter u.

Bloedafname
Indien u een bloedprikformulier van uw huisarts, specialist of praktijkondersteuner hebt gekregen, kunt u op verschillende plaatsen terecht voor bloedafname.

Locatie VieCuri
U dient hiervoor een afspraak te maken! Dit kan op de website www.mijnviecuri.nl of telefonisch via 077-230 55 55.

Klik hier voor de overige priklocaties in de regio.

Indien u door ziekte niet van huis kunt, kunnen wij er voor zorgen dat u thuis geprikt wordt. Dit kunt u aangeven bij de doktersassistente.

Röntgen
Voor het maken van röntgenfoto’s kunt u terecht terecht bij VieCuri Medisch Centrum Venlo, afdeling Medische Beeldvorming. Klik hier voor meer informatie.

U dient altijd een radiologieaanvraag van uw huisarts of specialist mee te nemen.

Urineonderzoek bij blaasontsteking

Wanneer u vermoedt dat u een blaasontsteking heeft, kunt u de ochtendurine inleveren bij de doktersassistente. Hierbij dient u rekening te houden met de volgende instructies:

  • Het is het beste om ochtendurine op te vangen.
  • Was de schaamstreek grondig met water voordat u de urine opvangt.
  • Vang de urine op in een schoon en droog potje.
  • Zorg ervoor dat het potje is voorzien van uw naam en geboortedatum.
  • Lever het potje binnen een uur in bij de assistente aan de balie.
  • Indien het niet mogelijk is om het binnen een uur in te leveren, bewaar dan de urine tijdelijk in de koelkast.


Voor kinderen die nog niet zindelijk zijn:
Vang de urine op via een ‘clean catch’-methode, wat betekent zonder gebruik van een plaszakje. Raadpleeg deze link van Thuisarts voor instructies over hoe u dit het beste bij uw kind kunt doen.

Meld uw klachten
Het is belangrijk om uw klachten nauwkeurig door te geven aan de assistente. Dit kan met behulp van een Vragenlijst-urineonderzoek, of u kunt het formulier ophalen bij de balie van de huisartsenpraktijk.

Zodra u de urine heeft ingeleverd, wordt er een eerste onderzoek uitgevoerd. Als hieruit direct blijkt dat u een blaasontsteking heeft, neemt de assistente dezelfde dag nog contact met u op.

Wanneer er geen directe aanwijzing is voor een blaasontsteking, wordt de urine op kweek gezet. Dit proces duurt 24 uur. In dat geval wordt u de volgende werkdag door de assistente gebeld.

Wat is een medische verklaring?
Een medische verklaring is een document van een arts waarin wordt vastgelegd dat een patiënt bepaalde beperkingen of gezondheidsproblemen heeft, waardoor deze persoon speciale voorzieningen nodig heeft of bepaalde activiteiten niet meer kan uitvoeren.

Uw eigen huisarts verstrekt geen medische verklaringen
Voor een medische verklaring kunt u niet terecht bij uw eigen huisarts. Dit is in lijn met de richtlijnen van de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen. Zij adviseren huisartsen om geen medische verklaringen af te geven over hun eigen patiënten.

Vragen rond het levenseinde
Vragen rond het levenseinde staan op dit moment erg in de schijnwerpers. Dat merken wij ook in de praktijk. Het is een belangrijk onderwerp om over te denken en met uw naasten te bespreken. Op deze website vindt u belangrijke informatie over keuzes rond het levenseinde.

Hoe kan ik een wilsverklaring opstellen?
Via deze link en op de website van de rijksoverheid kunt u informatie vinden over hoe u uw wensen kunt vastleggen. Nog belangrijker is dat u op tijd het gesprek met uw naasten aangaat over uw levenseinde en eventuele wensen.

Arts is niet verplicht om mee te werken met euthanasie
Een arts is niet verplicht om euthanasie uit te voeren. Ook niet als de patiënt een wilsverklaring heeft opgesteld. Levensbeëindiging op verzoek is geen plicht van de arts en geen recht van de patiënt. Soms gaat de wens uit de wilsverklaring bijvoorbeeld in tegen de regels van de beroepsgroep.

Als een arts de euthanasie niet zelf wil uitvoeren, moet hij dit altijd met de patiënt bespreken. Tijdens het gesprek moet de arts benoemen wat de mogelijkheden voor de patiënt zijn. Misschien kan hij de patiënt palliatieve zorg geven of doorverwijzen naar een andere arts. Ook binnen Huisartsenpraktijk Cohesie Groenveld denken de artsen vanuit hun eigen morele en ethische achtergrond verschillend over het zelf al of niet uitvoeren van euthanasie. Ga daarom tijdig in gesprek

Wat is palliatieve sedatie?
Palliatieve sedatie is een wettige (normale) medische handeling, die hoort bij de mogelijkheden die uw arts kan bieden bij de begeleiding naar het einde. Er is hiervoor geen wilsverklaring van de patiënt nodig.

Meer lezen over palliatieve sedatie? Klik hier.

U vindt de formulieren Wilsverklaring niet-reanimeren en de Wilsverklaring niet-behandelverklaring onder het kopje formulieren bij praktische informatie.

Huisartsenzorg valt onder de basiszorg maar is uitgezonderd van het eigen risico
Huisartsenzorg valt onder de basiszorg van de verzekering en gaat niet af van uw eigen risico; u niet hoeft te betalen voor een bezoek aan of van de huisarts, assistente en praktijkverpleegkundige. Ook niet voor de onderzoeken die op de praktijk volledig door onszelf worden gedaan, zoals een bloeddrukmeting, een 24-uur bloeddrukmeting, zwangerschapstest (op medische gronden), bloedsuikertest, etc.

Ook de hulp van onze praktijkondersteuners Somatiek en GGZ vallen buiten het eigen risico.

Enkele onderzoeken in de huisartsenpraktijk wel ten last van het eigen risico
De diagnostiek van hartritmestoornissen  – met een holter – en teledermatologie zijn een uitzondering omdat hiervoor door ons de specialist geraadpleegd wordt. Ook voor de CRP bepaling worden u kosten berekend, aangezien de apparatuur voor dit onderzoek en de beheer van de uitslagen door het ziekenhuis VieCuri aan ons geleverd wordt.

De kosten voor teledermatologie bedragen 65-85 euro. Deze kosten worden door Kysos, de organisatie die de teledermatologie regelt bij de zorgverzekering in rekening gebracht. De kosten vallen onder de basisverzekering en komen ten laste van uw eigen risico, tenzij de verzekeraar hier met Kysos andere afspraken over heeft gemaakt.

Aanvullend onderzoek dat de huisarts aanvraagt – eigen risico aanspreken
Als uw huisarts extra onderzoeken aanvraagt, zoals bloedonderzoek of een röntgenfoto, dan gaan de kosten eerst af van uw eigen risico. Ook medicijnen die de arts voorschrijft vallen onder uw eigen risico. Daarbij is het zo dat sommige medicijnen (bijv. maagmiddelen en slaapmiddelen) niet meer vergoed worden; deze moet u in ieder geval zelf betalen, of u uw eigen risico al heeft opgemaakt of niet. Voor de kosten van medicatie zie www.medicijnkosten.nl.

Medicijnen buiten het eigen risico en preferente medicatie
Voor sommige (voorkeurs-)medicijnen wordt geen aanspraak gemaakt op uw eigenrisico. Dit is een extra kostenvoordeel dat sommige zorgverzekeraars bieden door prijsafspraken met fabrikanten te maken. Als u van de betreffende soort medicatie het preferente middel van uw zorgverzekeraar gebruikt, dan wordt dit niet verrekend met het eigen risico. Deze “deals” verschillend per jaar, per zorgverzekeraar en per polis. Informeert u hiernaar bij uw zorgverzekeraar.

Sommige verzekeraars vergoeden van medicijnen die behoren tot de basiszorg alleen een bepaald merk/fabriek, ook dit is om (polis-)kosten te drukken. Voor vragen hierover kunt u terecht bij uw verzekeraar en uw apotheek (niet bij uw huisarts!). Informeer u tevoren goed over het medicatiebeleid als u een zorgpolis afsluit.

Klik hier voor de voorkeursregeling van VGZ en hier voor de voorkeursregeling van CZ

Er is nogal wat onduidelijkheid ontstaan over de vergoeding van medicijnen door verzekeraars, het begrip “medisch noodzaak” en de rol van uw huisarts daarin.

Onze praktijk is gesloten voor inschrijvingen. Wij nemen momenteel geen nieuwe patiënten meer aan in onze praktijk.

De enige uitzondering geldt voor pasgeborenen in een gezin dat al bij ons ingeschreven staat.

Uitschrijven
Wanneer u een nieuwe huisarts kiest, is het essentieel dat deze op de hoogte is van uw medische geschiedenis. Verhuist u naar een andere locatie of schrijft u zich in bij een andere huisarts? Dan verzoeken wij u vriendelijk om telefonisch contact op te nemen met de assistente om u af te melden.

Let op: volgens de privacywetgeving is het verplicht dat iedereen vanaf 16 jaar zichzelf persoonlijk afmeldt bij de huisarts. Verhuist u met het hele gezin? Dan moeten alle gezinsleden van 16 jaar en ouder zich individueel afmelden; dit kan niet door één persoon namens het hele gezin worden gedaan.

Bent u alleenstaande ouder of gescheiden? Dan moeten beide gezagsdragende ouders toestemming geven voor het overdragen van een dossier. Een mondelinge afmelding van slechts één ouder is niet voldoende.

Translate »

Login in het portaal van uw huisarts

Om uw dossier te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig.

Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Login in het portaal van uw huisarts

Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Login in het portaal van uw huisarts

Om een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

 

Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.

E-consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw huisarts

Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
– Actueel medicatieoverzicht

Registreer uzelf bij onze praktijk

1
2
3
4
Last Page
Kunt u ook aangeven waarvoor?
Toestemming LSP Voor informatie zie:
https://www.volgjezorg.nl/toestemming *

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw huisarts

Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Liever telefonisch?

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Voorletters
Achternaam
Geboortedatum
Email *
Telefoonnummer
Apotheek
Laten Bezorgen?
Medicijnen
Opmerkingen
Ga naar de inhoud